Nieuws

Facebook

12.02.2019

Bezoek ons ook op facebook

BEST OF VAN Dealer 2018

30.01.2019

Reeds van in het begin van de MAN TGE, onze nieuwste telg in ons gamma, zet MAN ZUID VLAANDEREN zich in om ook in dit segment een vaste waarde te komen. Dankzij onze klanten en onze medewerkers, mocht Christ Delbeke de meer dan verdiende award van "Best of VAN Dealer" van het MAN netwerk in ontvangst nemen!

Bij deze willen we iedereen bedanken die ons gesteund heeft in dit nieuwe verhaal, en we zullen verder ons uiterste best doen om deze titel ook te blijven verdedigen!

Met vriendelijke groeten ,
MAN Zuid Vlaanderen Waregem

Mekanieker Gevraagd

29.10.2018

(elektro)mechanieker voor bestelwagens en/of vrachtwagens (m/v)

Jouw Taken: U voert onderhoud en herstellingen uit aan bestelwagens of vrachtwagens.

Jouw Profiel: U bent technisch onderlegd. Bij voorkeur heeft u al een eerste ervaring in een werkplaats achter de rug. Nauwgezet, flexibel en een teamspeler? Dan bent u onze MAN die we zoeken!

Aanbod: Een contract van onbepaalde duur, een aantrekkelijk salarispakket met extra legale voordelen, een uitgebreid trainingsaanbod en mogelijkheid tot specialisatie volgens uw eigen verwachtingen en competenties.
Zin om deze uitdaging aan te gaan?

Calculate Your Toll

12.01.2016

http://tollcalculator.satellic.be/

Kilometerheffing

10.12.2015

Beste zaakvoerder,

Zoals u wellicht vernomen heeft in de media, wordt de kilometerheffing een feit vanaf 01 april 2016.
Continental VDO, fabrikant van de On Board Unit (OBU), stelt u de volgende procedure voor:
• Vraag uw OBU aan via de algemene website www.satellic.be :
o Hoe gaat u hiervoor te werk?
??Registreer uw bedrijf
??Registreer uw voertuig
??Bestel uw OBU
??Koppel uw OBU aan een voertuig
• U hebt nodig om van start te gaan :
o Nummerplaat
o BTW-nummer van uw bedrijf
o Maximum toegelaten Massa (MTM)
o Emissieklasse
• U ontvangt uw gevraagde OBU op uw adres .

MAN "EDITION 100"

05.02.2015

Met een chique 'Edition 100' viert MAN Nederland honderd jaar MAN truckbouw.


MAN Nederland introduceert de MAN TGX Edition 100, een bijzonder vormgegeven en rijk uitgeruste MAN TGX 480 die honderd jaar truckbouw bij MAN markeert.


Honderd jaar truckbouw: MAN Nederland viert het met deze 'Edition 100.'

TGX met XXL-cabine en 480 pk

Als basis voor dit jubileummodel dient de TGX-trekker met 480 pk en een speciaal ontworpen lederen interieur, custom exterieur en vele comfortverhogende zaken. Voorzien van twee turbo's garandeert de motor daarnaast een ruime hoeveelheid trekkracht en vermogen.

Lederen details

De Edition 100 heeft de MAN XXL-cabine, een van de grootste en ruimste cabines verkrijgbaar op de Europese truckmarkt. Bij de Edition 100 pakt MAN extra uit met lederen bekleding voor de luchtgeveerde chauffeursstoel en de bijrijdersstoel, met leer ingelegde deurpanelen en een met leer bekleed stuurwiel. Chauffeurs die verwend worden met deze Edition 100 kunnen verder rekenen op een grote koelbox. En met de Edition 100-mattenset kan de chauffeur zijn cabine makkelijk van eventueel 'inloopvuil' ontdoen.


In het interieur is veel leer verwerkt, zoals in de stoelen, het stuur en de deurpanlen.


Het leer is voorzien van mooie oranje stiksels

Herkenbaar

Al van verre is de Edition 100 duidelijk herkenbaar dankzij het unieke design. De onderste koelopening in het front wordt subtiel aangelicht door twee oranje LED’s. Een fraaie set Alcoa Dura Bright wielen rondt het geheel stijlvol af.


Oranje LED-lichtjes in de grille-opening geven een bijzonder effect.


Alcoa Dura Bright-wielen sieren de trekker aan de buitenkant.

Optiepaketten voor veilgheid, stroomlijn en comfort

MAN rust de Edition 100 uit met een aantal optiepakketten. Die hebben vooral met veiligheid te maken. In de eerste plaats het Safetypakket Aktiv Plus met ACC en EBA, waarbij de MAN zelf krachtig meeremt in een noodsituatie.

De truck heeft ook een Lane Guard System, en is er een Safetypakket Licht & Zicht met bijvoorbeeld Xenonverlichting.
Eveneens aanwezig is het Efficiëntline-pakket en een aeropakket. Verder kan de chauffeur genieten van een Infotainment-pakket met onder meer trucknavigatie, USB- en AUX-aansluiting en handsfree telefonie.

Aan het chassis hangen brandstoftanks van 500 en van 375 liter. Samen met de Euro 6-uitlaat passen deze tanks binnen de veel gekozen wielbasis van 3,60 meter.

De XXL-cabine wordt afgeleverd in glanzend zwart en heeft in vlammen uitgevoerde MAN-leeuwen op de cabine. De MAN TGX Edition 100 is hiermee een van de meest exclusieve MAN's van de afgelopen jaren.


De Edition 100 zit rijkelijk vol met opties, waaronder ook enkele veiligheids-paketten.


De vlammende MAN-leeuw siert de zijkant van de cabine.


Veiligheid voor alles. MAN investeert permanent in nieuwe veiligheidssystemen.

29.01.2015

Veiligheid voor alles. MAN investeert permanent in nieuwe veiligheidssystemen.
Als vrachtwagenconstructeur is MAN zich meer dan bewust van zijn verantwoordelijkheid om veilige voertuigen op de markt te brengen, niet alleen naar de chauffeur zelf toe maar tevens voor het omliggende verkeer dat steeds complexer wordt. Net daarom investeert MAN continu in de verdere optimalisatie van huidige en toekomstige veiligheids- en assistentiesystemen.
Zo werkt MAN sinds tientallen jaren samen met externe studiebureaus om de oorzaken van ongevallen met bedrijfsvoertuigen in kaart te brengen. Doel van deze samenwerking is om gerichte ontwikkelingsprioriteiten te stellen en maatregelen te treffen die precies die verkeerssituaties afzwakken waarbij het meeste ongevallen voorkomen. Dit resulteert in een resem, in serie verkrijgbare, elektronische veiligheidssystemen die de bestuurder bijstaan in kritische verkeerssituaties. Deze systemen worden, naast individueel, ook aangeboden in zogenaamde veiligheidspakketten. Zo kan MAN niet alleen optimaal inspelen op de noden van de klant, maar kan deze ook genieten van een aanzienlijk kostenvoordeel alsook een hogere herverkoopwaarde.
Een kleine greep uit het actuele veiligheidsaanbod (standaard afhankelijk van gekozen veiligheidspakket):
Adaptive Cruise Control (ACC)
De afstand tot het voertuig ervoor wordt vaak verkeerd beoordeeld. De Adaptive Cruise Control (ACC) past zich overeenkomstig de instellingen automatisch aan de afstand tot het voorgaande voertuig aan en vermindert zo aanzienlijk het gevaar van kop-staartbotsingen.
Lane Guard System (LGS)
Het Lane Guard System (rijstrookcontrole), intussen reeds toe aan de vierde generatie, is een op een camera gebaseerd ondersteuningssysteem dat de bestuurder er, aan de hand van een akoestisch signaal, op attent maakt dat de rijstrookmarkering zonder gebruik van het knipperlicht wordt overschreden. De bestuurder kan hierop volgend een correctie uitvoeren. Het systeem bewaakt zo het correcte gebruik van de rijstrook en zorgt voor meer veiligheid en rijcomfort. Dankzij meerdere optimalisaties van het systeem kan de verkeerssituatie nu nog accurater worden ingeschat.
Emergency Brake Assist II (EBA II)
Dit automatisch noodremsysteem, dat in deze tweede versie gebruikmaakt van de LGS camera en de radarsensor, is sinds de invoering van de Euro 6 emissienorm beschikbaar op alle MAN truck series alsook de MAN coaches. Zo kunnen MAN rijders hun voertuigen hiermee reeds uitrusten alvorens dit een wettelijke verplichting wordt op alle trucks, ingeschreven na 1 november 2015. Bij fileverkeer is het zicht naar voren beperkt wat maakt dat remhandelingen van vooruit rijdende voertuigen vaak te laat als gevaarremming worden herkend. Doel van het EBA systeem is om zware kop-staartbotsingen in dergelijke situaties te verhinderen of te minimaliseren. Als de bestuurder niet reageert op waarschuwingen van het systeem, voert de noodremassistent EBA zelfstandig een noodremming uit. In combinatie met het Emergency Stopping Signal (ESS), dat een noodremsignaal geeft aan de hand van knipperende remlichten, wordt ook het achterliggend verkeer optimaal gewaarschuwd.
Rekening houdende met het feit dat ongeveer 32% van alle ongevallen met vrachtwagens kop-staartbotsingen zijn, is een automatisch remsysteem een meer dan effectief hulpmiddel om het percentage aan ongevallen en de ernst ervan significant te reduceren.
De lange staat van dienst als innovatieve constructeur indachtig, kijkt MAN uiteraard ook naar de toekomst van dergelijke veiligheids- en assistentiesystemen. MAN wil immers een actieve rol spelen en zijn bijdrage leveren tot het verder verminderen van ongevallen met bedrijfsvoertuigen.
Zo stelde MAN bijvoorbeeld reeds een preview voor van een zogeheten “afdraai assistent” die bestuurders waarschuwt voor voetgangers en fietsers in de dodehoekzone. Gebaseerd op twee camera’s, helpt dit systeem de chauffeur bij het rechts afdraaien in een stadsomgeving. Vooraleer toepasbaar in serieproductie moet dit systeem uiteraard voor 100% betrouwbaar zijn en inzetbaar voor dagdagelijks gebruik. Het spreekt voor zich dat uitgebreide tests nog op het programma staan alvorens MAN dit systeem in serieproductie op de markt brengt.
Daarnaast kwam MAN voor de dag met een prototype van een “camera/monitorsysteem” dat de traditionele buitenspiegels vervangt. In plaats van een veelvoud aan buitenspiegels, krijgt de chauffeur in een oogwenk alle nodige informatie aan de hand van één centrale monitor, gelinkt aan meerdere, strategisch opgestelde, buitencamera’s. Op dit ogenblik is het vervangen van buitenspiegels door camerasystemen wettelijk niet toegestaan, wat echter niet wegneemt dat dit soort toepassingen naar de toekomst toe zeker potentieel heeft.
Ook een upgrade van het reeds innovatieve EBA systeem (zie hoger), ontwikkeld door de R&D afdeling van MAN, behoort tot de toekomstperspectieven. Hierbij zal de informatie van de radarsensor en een camera in het windscherm van de vrachtwagen worden gecombineerd om potentiele noodremsituaties vroeger te detecteren en zo kostbare tijd te winnen.

TÜV - RAPPORT

08.12.2014

2014-11-21 Truck

TÜV-rapport 2014: MAN blijft bovenaan staan
Het betrouwbaarste merk voor vrachtwagens van meer dan 7,5 ton
In het TÜV-bedrijfsvoertuigenrapport 2014 (TÜV Report Nutzfahrzeuge 2014) maakt MAN opnieuw indruk. Voor het derde jaar op rij is MAN de vrachtwagenfabrikant met het hoogste aantal voertuigen dat zonder gebreken door de TÜV-keuring komt. Dit is een teken van de hoge kwaliteit van de in München gebouwde vrachtwagens.
De vrachtwagens uit de TGL-, TGM-, TGS- en TGX-serie scoorden uitstekend en hadden de laagste gebrekenpercentages van alle één, drie, vier en vijf jaar oude voertuigen. MAN versterkte verder zijn leidende positie in de categorie van de één jaar oude vrachtwagens: 83,2 procent van deze voertuigen had helemaal geen gebreken (2013: 82 procent). Ook in de categorie van de oudere vrachtwagens kwam een bovengemiddeld aantal MAN-voertuigen zonder gebreken door de algemene keuring.
Regelmatig onderhoud loont
Volgens het TÜV-rapport lieten de vrachtwagens in de categorie voor zwaar gebruik zien dat ze bijzonder goed onderhouden waren. Dit toont aan dat het voor vrachtwagenbedrijven loont om hun vloot regelmatig professioneel te onderhouden. Het voordeel is dat voertuigen dan klaar zijn voor gebruik en niet onverwachts naar de werkplaats moeten als gevolg van verwaarloosd onderhoud.
“Ik ben trots dat MAN opnieuw uitstekende resultaten heeft behaald. Het is een eerbewijs aan onze enorme inspanningen op het gebied van kwaliteitsborging en motiveert ons om door te gaan met het streven naar verbetering”, zei Anders Nielsen, directiewoordvoerder van MAN Truck & Bus. “Het toenemende aantal service- en onderhoudscontracten toont aan dat onze klanten MAN ook als een betrouwbare aftersalespartner beschouwen en weten dat ze in goede handen zijn.”
Het TÜV-bedrijfsvoertuigenrapport wordt in samenwerking met het Duitse vakblad Verkehrsrundschau door het verbond van TÜV-keuringscentra gepubliceerd. In dit rapport zijn de resultaten van de jaarlijkse algemene keuring van bedrijfsvoertuigen van één tot vijf jaar oud geanalyseerd. Klik op de onderstaande links om het rapport te downloaden: http://www.vdtuev.de/ OF
http://www.verkehrsrundschau.de/tuev-report

MAN TGX D38 voor het zwaardere werk

23.08.2014

MAN TGX D38 voor het zware werk
Een en al kracht: het MAN-topmodel met 520, 560 én 640 pk



Ideaal voor de toepassingsgebieden
bouwplaats, houtindustrie en kranen
Schakelsysteem MAN TipMatic® 2
met nieuwe transmissiefuncties
Nieuw ontwikkelde D38-
zescilinderlijnmotor met
een cilinderinhoud van 15,2 liter
MAN TGX D38 – efficiëntie ontmoet performance
De MAN TGX D38 is het nieuwe topmodel van MAN. Het vlaggenschip bezit een perfecte aandrijflijn met talloze nieuwe efficiëntiefuncties en is bij uitstek geschikt voor veeleisende transporttaken.
Het belangrijkste onderdeel van de aandrijflijn vormt de nieuw ontwikkelde D38-zescilinderlijnmotor met een cilinderinhoud van 15,2 liter. Deze motor staat voor een superieure krachtontplooiing en vult de TGX-modellenserie aan met de pk-klassen 520, 560 en 640 pk*.
MAN richt ook bij de TGX D38 consequent op de totale bedrijfskosten (TCO) en combineert
• de nieuwe D3876-motor en
• de doorontwikkelde transmissie MAN TipMatic® 2 met nieuwe transmissiefunctionaliteiten en
• de GPS-gestuurde cruisecontrol MAN EfficientCruise
tot een buitengewoon veelzijdig en krachtig totaalpakket.
De MAN TGX D38 vormt een ideale basis voor het efficiënte transport van bouwmaterialen, kranen, machines, groente, vee en andere inzet waarbij snelheid en/of gewicht een belangrijke rol spelen. Hij is in lage en middelhoge chassis constructie en alternatief met robuuste stalen bumpers leverbaar. De MAN TGX D38 bereikt zijn nominale koppel al bij 930 omw/min. Het maximale koppel is bovendien in een breed toerentalbereik van 930 tot 1350 omw/min beschikbaar. Hierdoor biedt de TGX D38 een superieure doortrekkracht in elk toerenbereik, kan hij vroeg naar een hogere versnelling schakelen en is hij in staat om deze hoge versnellingen koppelsterk aan te houden. In alle versnellingen zijn de maximale koppels van 2500 Nm (520 pk), 2700 Nm (560 pk) en 3000 Nm (640 pk*) beschikbaar.
• Design
• Aandrijflijn
• GPS-cruisecontrol
• Voertuigprogramma

Het design van het topmodel
Op de weg is de MAN TGX D38 herkenbaar aan bijzondere designkenmerken:
• De spiegelafdekkingen en de opvallende radiatorafdekking zijn in mat platinazilver gespoten.
• De chroomopdruk D38 op de deur van de bestuurder en bijrijder vormt eveneens een exclusief teken van het MAN-topmodel.
• De pk-vermogensaanduidingen 520, 560 of 640* op de deuren onderstrepen optisch nog eens het vermogen van de vrachtwagen.

Een maatgesneden aandrijflijn met nieuwe transmissiefunctionaliteiten
De D38-zescilinderlijnmotor met een cilinderinhoud van 15,2 liter combineert superieure prestaties met een uitstekende efficiëntie. De motor levert met maximaal 640 pk* een zeer hoog vermogen voor elke toepassing en is bovendien 160 kilo lichter dan de sterkste Euro 5-motor D28 V8. Dat levert nog eens extra laadvermogenvoordeel op.
• Door toepassing van tweefasige turbo-oplading levert de motor al bij 930 omwentelingen per minuut zijn maximumkoppel. Het krachtige koppel van de D38 is optimaal afgestemd op de beschikbare asoverbrengingen. Door een Common-Rail-inspuitsysteem van de derde generatie met een inspuitdruk van 2500 bar is een uiterst schone en brandstofefficiënte verbranding mogelijk.
• MAN past voor een maximale betrouwbaarheid en duurzaamheid in de D38 voor het eerst gewelfde kleppen in een vrachtwagendieselmotor toe. Door deze constructiewijze zijn de kleppen en klepzittingen beter bestand tegen vervorming en slijtage en hebben daardoor een langere levensduur en behoeven minder onderhoud.
• De nieuwe Top-Down-koeling voert de koelvloeistof in de cilinderkop direct naar de thermisch hoog belaste delen. Ook dat vermindert slijtage.
• Acht cilinderkopbouten per cilinder persen met zeer hoge gelijkmatigheid de cilinderkop en de loopbus met het motorblok samen. Dit resulteert niet alleen in een geringer olieverbruik, maar verlengt ook de levensduur van de cilinderkoppakking.

MAN TipMatic® 2 – nieuwe brandstofbesparende transmissiefuncties
De TGX D38 is in alle modelvarianten met de MAN TipMatic® 2 gecombineerd. Deze biedt drie nieuwe transmissiefuncties voor nog meer efficiëntie met hoge prestaties:
• Met Speed Shifting schakelt de MAN TipMatic® 2 sneller tussen de drie hoogste versnellingen 10, 11 en 12. Daardoor kan de transmissie bijvoorbeeld tijdens beklimmingen sneller terugschakelen en is de trekkrachtonderbreking korter. De vrachtwagen bespaart zo brandstof en houdt de vaart erin.
• EfficientRoll is ontwikkeld voor trajecten op licht dalende snelwegen en binnenwegen. De MAN TipMatic® 2 schakelt dan automatisch in de neutraalstand en laat het voertuig doorrollen zonder dat de motorremwerking de snelheid van het voertuig nadelig beïnvloedt. Daardoor neemt de vrachtwagen de opgebouwde vaart van lichte dalingen mee naar het volgende vlakke stuk of lichte stijging.
• De functie Idle Speed Driving benut het hoge koppel bij lage toerentallen van de 15,2-litermotor waardoor langzaam rollen comfortabeler wordt en meer brandstof wordt bespaard. Dit komt bijzonder van pas in het Stop-and-Go-verkeer of als naar een rotonde wordt toegerold. In dergelijke rijsituaties rolt het voertuig bij stationair toerental en gesloten koppeling verder zolang de bestuurder niet remt.

De GPS-gestuurde cruisecontrol EfficientCruise
De GPS-gestuurde cruisecontrol EfficientCruise herkent door opgeslagen kaartgegevens stijgingen en dalingen op het traject. De vrachtwagen kan zodoende automatisch anticiperend rijden, dus gericht voor de helling vaart opbouwen en aan het einde van de helling met verminderde snelheid over de top rollen.
Dankzij de toepassing van EfficientCruise kan het brandstofverbruik tot zes procent dalen, zonder dat dit tot tijdverlies op het traject leidt. EfficientCruise kan ook na een urenlange rit nog uiterst nauwkeurig gas geven waardoor de bestuurder zich volledig op zijn rijtaak kan concentreren.
Aan de hand van een door de bestuurder gekozen gewenste snelheid en snelheidstolerantie berekent EfficientCruise de meest geschikte snelheid waarmee zo zuinig mogelijk bergopwaarts en bergafwaarts gereden kan worden en past de gereden snelheid overeenkomstig aan.

De TGX D38-modellenserie
De krachtigste TGX is in veel versies leverbaar en kan zo inspelen op de uitgebreide toepassingsmogelijkheden. Hij is zowel met het stuur links als rechts leverbaar en valt te combineren met de cabines XL, XLX en XXL.
MAN biedt talloze asconfiguraties in trekker en bakwagen uitvoering. Voor het langeafstandsverkeer zijn trekkers en bakwagens als 4x2 met blad/luchtvering envolledige luchtvering de ideale keuzekiezen. De drieassers bieden als 6x2 trekker of bakwagen met voor- of naloopassen meer toelaatbaar totaalgewicht, voorkomen problemen met deellading in het internationale vervoer of verhogen het toelaatbare treingewicht. Als 6x4 met tandemasaandrijving garandeert de TGX D38 uitstekende tractie voor het nog zwaardere werk. De zwaar transport voertuigen met vier assen zijn als 8x4/4 met drie achterassen tot 41 ton totaalgewicht en 250 ton maximaal treingewicht uitgerust.
In het veeleisende tractieverkeer bezit de MAN TGX D38 met overdrive-transmissies (OD) de kracht om van 65 ton tot 90 ton te trekken. In de variant voor zware lasten met koppelomvormer en OD-transmissie zijn zelfs maximale treingewichten tot 250 ton geen enkel probleem.

MAN TGX serie

26.07.2014

MAN TGX – dé oplossing voor het langeafstandsverkeer

In het nationale en internationale langeafstandsverkeer zijn efficiëntie en productiviteit de beslissende factoren om in de wereldwijde concurrentie succesvol te zijn. De MAN TGX voor het langeafstandsverkeer zet nieuwe maatstaven in de zware serie en voldoet aan de hoogste eisen op de gebieden comfort, rendement en dynamiek.
Efficiëntie en productiviteit. Twee veelbepalende factoren in het nationale en internationale langeafstandsverkeer. Ontdek de MAN TGX en bereik uw bestemmingen veilig, snel en efficiënt.

Betrouwbaar

Altijd op tijd op uw bestemming. Met de MAN TGX het u een partner aan uw zijde op wie u altijd kunt vertrouwen. Want de moderne Common Rail-motoren bieden u naast gereduceerde verbruikswaarden ook een langere levensduur. Dankzij vele technische optimalisaties, behaalt u met de Euro 6-voertuigen het uitstekende verbruik van Euro 5. Ook de loopprestaties en onderhouds- en servicekosten zijn vergelijkbaar.

Opbouwvriendelijk

Het perfecte chassis: het chassis van de MAN TGX wordt uit hoogwaardig fijnkorrelstaal gemaakt. Daardoor is het chassis bijzonder buigvast en licht. Dat verbetert de opbouwvriendelijkheid: MAN biedt een breed spectrum aan configuraties met uiteenlopende wielbases, diverse schotelhoogtes voor alle gangbare opleggers. Door het nauwe gatenpatroon kan een opbouw en ombouw probleemloos, zonder extra boren, snel en dus economisch worden uitgevoerd.

Comfortabel

Internationaal onderweg, thuis in de MAN TGX: de individueel te configureren MAN TGX-cabines in de afmetingen XXL, XLX en XL laten voor wat betreft wooncomfort en ruimte niets te wensen over. Van de optimale stahoogte via de hoogwaardige bedden met lattenbodem en meerzone-koudschuimmatras tot en met de 200 liter grote opbergruimte voor bagage: het ruimteconcept van de MAN TGX is perfect op de behoeften van de chauffeur afgestemd. En dan hebben we het nog niet gehad over het hoogwaardige infotainmentsysteem, een geoptimaliseerde airconditioning of een koelbox met opklapbaar tafelblad.

Economisch

Maximale prestaties bij minimaal gewicht: aan deze eis voldoet de MAN TGX dankzij onovertroffen efficiëntie. Om ervoor te zorgen dat bij Euro 6 geen meerverbruik ontstaat, verbeterde MAN de aerodynamica en het design van het voertuig voor langeafstandsverkeer. Door de consequente, lichte constructiewijze is met Euro 6 het gewicht van de vrachtwagen slechts 200 kg toegenomen. Hiermee werd het tot dusver aanwezige laadvermogenvoordeel tegenover de concurrentie bij Euro 6 nog verder vergroot. Net zo concurrentieloos is het brandstofverbruik van de zescilindermotor met gekoelde uitlaatgasrecirculatie, roetfilter, SCR-systeem en een zeer hoog vermogen. Een snellere achteras zorgt voor nog meer brandstofbesparing.